FANDOM

Spesmilo

Esperanto spesmilo
1 spesmilo monero

Oficiala uzantoj

iuj brita kaj svisa bankoj (inkludante Ĉekbanko Esperantista)
Esperantista komunumo

Jaroj
Subunidad

speso

Simbolo

Spesmilo sign

Moneroj

1, 2 spesmilo

Monbiletoj

vidu sube

La spesmilo (prononco: [spesˈmilo]; signo: Spesmilo sign) estis decimala internacia valuto, proponita en 1907 de svisa esperantisto René de Saussure. Ĝi estis uzita antaŭ la Unua Mondmilito de plenmano de Esperantistaj britoj kaj svisaj bankoj, inkludante la Ĉekbanko Esperantista.

La monero estis subdividita en 1000 spesoj (el latino spes, "espero"), kaj estis intence faris tre malgranda por eviti frakcioj. La vorto "spesmilo" estas kofrovorto de "speso" kaj "milo".

ValoroEdit

La spesmilo havis valoro egala al 0,733 gramoj da oro, kiu tiutempe estis duona Usona dolaro, du britaj ŝilingoj, unu rusa rublo, aŭ 2½ svisaj frankoj. 31-a de marto, 2012, ke kvanto de oro valorus US$39, £25 GBP, 1153 rubloj, kaj 35½ svisaj frankoj.

SpesmilsignoEdit

La spesmilsigno estas monograma de kursivo kapitalo "S", de la vosto de kiuj emerĝas la "m". La signo estas ofte kompostita kiel apartaj literoj Sm. La spesmilsigno estis atribuita la unikoda kodono U+20B7 (HTML: ₷) kaj estas inkluzivita en Unikodo versio 5.2.

MonerojEdit

En 1912, 1 kaj 2 spesmilo moneroj estis stampitaj de la svisa firmao Sankta Frères. Ĉi tiuj estis destinitaj por esti venditaj en la 1913 Internacia esperanto-Konferenco en Berno. Eblas ke la moneroj vidis limigita trafiko, kvankam ili ne estas destinitaj por ĝenerala uzo. Tri ŝablonoj kredeble estis produktita sed neniam stampitaj, kun nomadoj de unu spesdeko (10 spesoj), spescento (100 spesoj), kaj spesdekmilo (10.000 spesoj).

MonbiletojEdit

En 1927, Dreves Uitterdjik kaj J. Hengel fondis la Universala Spesmila Banko, en provo reenkonduki la monero. La datenbanko elsendis pluraj oro subtenata spesmilo monbiletoj, por iom vane.

Vidu ankaŭEdit

ReferencojEdit

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki